Voornaamste bedreiging: User-Generated Content

We wisten het eigenlijk wel, maar het is nu ook onderzocht door middel van interviews met top executives uit Noord-Amerika en Europa (Nederland zit hier helaas niet bij). De voornaamste bedreiging voor de business modellen van de traditionele mediabedrijven ziet men zelf in User Generated Content. Een samenvatting is te vinden op de site van Accenture.

Zoals uit onderstaand tabelletje blijkt, verwacht men de komende tijd het meest van korte video’s.

Media Content Growth Potential (Q1 2007, % of respondents)
Content % Media and Entertainment Executives Expecting Growth
Short form videos

53%

Video games

13

Full length feature films

11

Music

11

Consumer publishing

9

Business publishing

4

Source: Accenture, April 2007

Een bedreiging is natuurlijk tegelijkertijd een kans, wanneer je hier goed mee om weet te gaan. In vergelijking met een onderzoek vorig jaar, is men meer optimistisch ten aanzien van mogelijkheden toch geld te blijven verdienen met content. Vorig jaar was dit 21 %, nu ziet 32 % content als revenue driver. De onderzoeksresultaten op een rijtje:

  • 68% van de respondenten gelooft dat hun onderneming binnen 3 jaar geld kan verdienen aan user-generated content
  • 62% verwacht dit te kunnen doen door advertenties en sponsoring van social media
  • 21% verwacht hogere winsten uit abonnementen
  • 18% verwacht winst uit pay-per-play proposities
  • en 24% van de respondenten zegt nog niet te weten hoe ze zullen gaan profiteren van user-generated content.

Een interessant onderzoek van Synovate wijst uit dat niet iedereen (niet alle consumenten) overtuigd zijn van de waarde of aantrekkelijkheid van niet-professioneel geproduceerde video’s: “respondents disliked having to wade through user-generated content to get to the good stuff.”

Aspects of Online Video that US Adult Internet Users Like Least
% of Respondents
Too many video ads

31.8%

Hard to find quality production

20.7

Difficult to find interests

19.3

Too many videos available

16.4

Too much user-generated content

11.8

Source: Synovate/Clipblast!, February 2007

Lijkt me dat hier ook nog ergens een kans moet liggen…

Advertenties

Reageer hier...

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s